Followers

Wednesday, October 5, 2011

sejauh perjalanan ini........



Assalammualaikum warahmatullah...
Bismillahirrahmanirrahim… 







Alhamdulillahsyukur ke hadrat ILAHI kerana masih lagi diberikan kesempatanruangpeluang dan masa untuk bertatihmerangkakberjalan dan meneruskan langkah dalam mengharungi liku-liku hidup di dunia yang semakin mencabar sekarangSelawat serta salam ke atas junjungan mulia NabiMuhammad s.a.w, ahli keluarga baginda, para sahabattabi’e, tabitabi’e, para syuhada’ serta mujahid mujahidah yang tidak  pernah putus generasinya dalam mendaulahkan kembali ISLAM yang mulia dimuka bumi ini.
 

Subhanallah… Alhamdulillah… Allahuakbar
 

Syukur yang amat sangat kerana dalam kekangan masa dan kesibukan,  namun diri ini masih lagi diberikan sedikit ruang untuk bernafas di laman iniAlhamdulillah..
Alhamdulillah syukur kepada ALLAH Azza Wajalla kerana masih lagi memberikan kesempatan kepada ana untuk merasai nikmat hidup atas muka bumi ALLAH ini....setelah hampir 2 bulan  meninggalkan blog ini sepi tanpa jejak..kini ana kembali lagi..insyaAllah...




DETIK DEMI DETIK BERLALU TANPA MAMPU DIPUTAR KEMBALI. LANGKAH DEMI LANGKAH PERLU DIATUR PADA PERHENTIAN YANG SEMENTARA INI. SEGALA SUKA DAN DUKA, SENYUM DAN TANGIS PASTI BERBAUR MENCIPTA PENGALAMAN DAN LUKISAN KENANGAN PADA KANVAS KEHIDUPAN....




subhanallah walhamdulillah wa syukurillah...


There is always ups and down in our life.
dan yang paling penting adalah;
bersabar dengan IMAN. Semoga jalan yang ditempuhi sepanjang ujian dan ranjau itu, menjadi pedoman menuju redha-Nya...insyaAllah..:)

dan Alhamdulillah Semenjak memasuki fasa  ini, pelbagai rasa yang dialami namun tidak upaya digambarkan. ...










Biarpun pengalaman semalam sukar digamit kembali, hanya meninggalkan sisa-sisa kenangan untuk diratap sepi pada hari ini …tetapi andai masih direzekikan esok untukku indah, akan ku anyam bilahan hari yang mendatang dengan sebaik-baik corak…kerana ku pasrah hadirnya siang di akhir malam, takdirnya hidup disudahi maut, adanya pertemuan diakhiri perpisahan…Lumrah alam yang tiada siapa dapat menghalang!

Subhanallah..rindu menyapa...yang sebenarnya, pada pertemuan kali pertama saya dan kamu...AMAT lah saya tidak menyukai dengan pandangan kamu, diri kamu dan kesemua kamu ;o)...Astagfirullah...perasaan yang tak dapat dihindarkan..maafkan diri ini...(da berulang kali bagitau kan)hopefully kalian mengerti..:)
mungkin Allah s.w.t melembutkan hati , maka pada hari perpisahan kita di bumi barokah itu, Allah s.w.t meniup dan mengubah hati  menginginkan berkenalan dengan kamu2 semua...
satu perasaan yang luar biasa....kesedihan yang tak dapat dibendung lagi.....walllaaaaaaaa....:(

Subhanallah................!
Sesungguhnya 
Allah Maha Berkuasa...
sekiranya Dia berkehendakan, maka ianya 
AKAN berlaku..sekiranya Dia tidak berkehendakan, maka ianya TAKKAN berlaku walau macamana usaha sekalipun..

A walk to remember~~buat sahabt yang dikasihi kerana Allah:

 zafirah mohyee(zaf)-sayang sangat2 dengan kamu..maaf sebab ambil tempat tidur zaf..kesian zaf terpaksa "berpanas" setiap malam kan..(^_^)..syukran sebab sudi pinjamkan tuala,orang yang paling suka merajuk'...sory...x tau macam mana nak pujuk..' sama la dengan aini ...rinduuuu dengan kalian....


Aini nabila(aini)~~orang yang paling suka bergurau with me...aini....tau x??betapa susahnya saya nak pujuk anda?saya selalu risau tau..ur face memang betul2 serius la..like i've told u before memang susah nak bezakan riak muka aini...aini memang berjaya buat hati ni  tak tenang ..suspen je slalu...aini memang layak jadi pelakon la..:)heee...kenangan yang indah bersama aini....maaf tak dapat jaga lemon yang aini bagi...(for sure bukan saya yang buang lemon tu kan??)suka sangat aini hantar mesej I LOVE YOU TOK..MUAH3...bahagianya...kadang2 rasa macam.."erm..what's going on with aini ni?'heee...banyak mesej2 sampai..kadang2 x faham langsung....ingat lagi satu mesej aini...'tok ...tolong saya.....saya kena tipu oleh pak cik teksi ni"...aik .. kadang2 sama pulak dengan nina..:)apapun....rindu dengan karenah aini...syukran sudi bagi kita pinjam kamus bahasa arab yang tebal tu....insyaAllah..i'll take care it!..Aini jaga tau seterika,n everything yang saya bagi kat aini tu tau...hehe...WO AI NI...AINI..~~


Siti fairuz(fairuz)~~mek kelate*dulu masa jumpa fairuz...pendiam x banyak cakap..*tapi lama2..x sangka ceria juga..sekepala dengan aifa....hee...x sangka ...memang korang suka kenakan saya tau...bila ingat fairuz...automatik teringat 'pak serban'..hish..tak baiknya....really ingatkan benda tu betul2.....rasa kelakar pulak ....suka tak tidur malam dengan aifa..lepas tu kacau saya..suruh hidupkan lagu istikharah cinta....i'll remember u...syukran jiddan untuk segalanya....~

rahimatul hashimah(shima)~~i love ur smile....bila ingat shima....kita automatik ingat nazirah.."*atok tengok nazirah ni*...juga seorang pembersih..rasanya orang yang paling rajin menyapu kot..syabas shima!!...shima suka defend saya bila nazirah kacau2...syukran jiddan....bila tengok shima....semangat nak belajar naik....hehe..x tau kenapa..

shaza najwa(wawa)~wawa.....orang yang suka bagi semngat kat farah....syukran jiddan wawa...dikala farah rasa nak down dulu..wawa disisi bagi semangat..i'll remember ur words....'kawan adalah orang yang terima kita seadanya'...wawa..actually u should be psychologist tau...memang berkesan...since that day..yes...i realize that we have to be strong!!thanks a lot dear 4 ur words..its give a big impact in my life~syukran juga...farah ingat lagi dulu..terima kasih sudi belikan ubat masa kita sakit...memang masa tu semua buat hal masing2..wawa sudi jengah farah...walaupun perkenalan yang singkat..tapi wawa berjaya letakkan diri wawa di sudut paling dalam diri farah..moga Allah pertemukan kita lagi lepas ni....insyaAllah...

fatin amalina~~biro dakwah dalam bilik kita...fatin..i really miss u la....syukran selalu mesej2  farah...mesej yang membangkitkan semangat.walaupun da jauh dipisahkan....still x lupakan farah...juga terima kasih sangat2 bagi farah 2 tudung labuh warna pink n biru....syukran...farah akan jaga tudung tu..~lucu bila dapat mesej fatin..."maafkan fatin sangat2 sebab kadang2 terpanggil atok ye...xde niat nak mengejek nama farah ke ape,cume bagi fatin tu panggilan manje untuk farah yang takkan fatin lupekan sampai bile2..sayang atok...
lagi satu..farah x pernah berkecil hati dengan panggilan atok tu tau...don't worry fatin...


maisarah mohamed(mai)~mai yang kecik molek..i love ur voice very much..(^_^)...suka sangat bila mai jadi imam...sedap sangat suara mai....juga masa mai nyanyi lagu kau ilhamku....orang yang terawal juga yang sy kenal kan??hehe....moga lepas ni dapat jumpa mai lagi....~

fatin nadiah~mek kedah*sedihnya...mungkin lepas ni lambat lagi la nak jumpa kan..moga2 fatin takkan lupakan kita..terima kasih untuk words.."tang mana',satgi'...juga discussion kita sampai pagi hari tu...i'll miss u fatin.lepas ni tak dapat la dengar fatin panggil saya bila gaduh dengan nazirah....=(

aifa syamira(aifa)~~aifa..dulu masa mula2 kenal terfikir juga seriusnya dia....x lama lepas tu...oo sama pulak dengan fairuz..(^_^).da la selalu crita pasal sir Azib...saya senyum jaa pun...bukannya ada niat atau sebab apa pun...lucu tengok kalian berdua ni....lepas ni aifa boleh la makan dengan tenang kan....(xda la lagi nazirah  yang  selalu sendawa depan aifa)kesian aifa x makan nasi arab hari tu...i'll remember ur words...Makan dalam..panasssssss!hehe~~

nuratul ain(ain)~ain juga antara orang terawal yang saya kenal kan??ratu novel....memang mantap la reading skills..sehari boleh habiskan novel tebal2...memang kena belajar cara nak baca cepat2 macam ainini...syukran jugak buat ain yang bagi sya makan serunding...(sebelum ni jarang makan))hehe..moga dapat jumpa lagi lepas ni..insyaAllah..~

siti aminah(siti)~~siti....rindu la dengan siti...siti kan 'kamus'...kagum dengan siti...x payah buka kamus bila tanya dengan siti pasti dapat jawab...i want to be like you la siti...(^_^)...terima kasih juga selalu defend..terharu bila baca komen siti suruh nazirah minta maaf kat saya.....terima kash concern pasal saya siti.....juga atas nasihat2 siti....:)
erm bila siti kata kenapa farah bersabar ja selama ni..x pernah marah...actuallly nak kata i have my own reason siti..insyaAllah....moga kita dipertemukan lagi...syukran jiddan siti..


nur hilwani(wani)...~~wani...my cousin said:wani orang paling serius....susah nak senyum..hehe..hakikatnya wani adalah seorang yang matured..betullah kata nina tu..walaupun yg paling bongsu..(^_^)..i'll remember our memories...nak ucap banyak2 terima kasih sudi lipat baju saya,tolong masa x tahan dengan pak arab..(ingat lagi x)??juga masa space attack...wahh...i'll miss the time that we've shared together....;)

amanina izzati..:nina..orang yang paling pakar dalam bab2 komputer ni..nina janji kalau ada pa2 kerosakan ..boleh jumpa nina kan..without any charge...i'll remember that!nak tuntut la nanti..(^_^)nina....sayang kat nina la...huhu....nina da banyak kali buat suspen..buat saya risau,,,kata x dapat balik la,kena culik la,macam macam la....tau x betapa risaunya saya masa tu???korang kan amanah saya...sampai hati buat macam tu...syabas...anti berjaya ..haha...lepas ni..jangan buat saya risau lagi ya...dan jangan lupa..kalau ada masa bawak saya sekali ke jabal rahmah ya....:)

tuan husnaini(husna)~~husnaaaaa...kawe rindu mu la....hehe..suka kecek kelate denge husna...thanks 4 everything husna....rasa nak nangis bila dapat mesej dari husna"farah jaga diri elok2 tau..husna tau,walau pape pun farah tetap tenang dan sabar,mujahidah kan=)wallaaaaaa..u make like want to cry..;(..rindu dengan husna....satu perkara yang xkan dilupakan ...syukran sebab sudi temankan masa keseorang dekat blok yang besar ni...kalau husna xda hari tu...terpaksa la tidur seorang2 dekat blok yang x berpenghuni...moga dipertemukan lagi selepas ni..insyaAllah=)

nurul nadia(nad)~~nad yang comel-x dapat dinafikan lagi...".mama".(^_^)..ingat lagi kenangan kita....masa naik kereta laju hari tu...rasa macam nak tercabut kepala ni....lagi2 dihimpit oleh nad...Allah..rasa sesak nafas..masa tu..redha dan tawakal ja la....hehe. juga masa beli kek hari tu...:).teringin nak tengok gambar kita berdua tu(gambar nad tu layak masuk calon isteri solehah))ngee**....syukran nad sebab sudi pinjamkan beg....dikala kekalutan nak cari beg..nasib baik ada beg nad warna biru tu...tapi nak buat pengakuan kat sini..tali beg tu da putus..minta maaf sangat2 tau..hehe(^_^)


Nur Adilah:dilaaa....rindu dengan dila....nazirah kata adilah ni adik saya....proud to be ur sister la kalau gitu...i love our time...sama2 saling nasihat,memberi semngat...nampak dila nangis..rasa nak nangis sama juga..juga kenangan kita masa lecture tentang btq,sampai pagi tak tidur..juga lagu bisikan nurani....semua tu mengingtkan farah ngan dila...hope dapat jumpa lagi lepas ni..walaupun jarak memisahkan..i'll always remember u...sebab dila kata kat a26 dila paling rpt ngan sy..terharu bila dapat mesej dari dila..."bila aku rindu kamu,aku pejam mata n nampak wajahmu yang tenag,ia  buat aku tersenyum senang,bila aku teringat kenangan2 bersama,ia buat aku rasa,akulah orang yang paling bertuah mngenali kamu,bila aku terfikirkan kamu,aku selalu doa,kamu selalu dalam keadaan baik,kerana aku sayang kamu,bila kamujauh dari aku,tiada orang disisi,itu buat aku rasa ingin je jumpa kamu,peluk kamu n katakan yang aku rindukan kamu dengan ikhlas n aku x sanggup kehilangan orag yang paling kusayang seperti kamu....sedih,terharu,sebak,...;(.syukran juga sebab sudi kongsi macam2 cerita...harap akan diberi peluang lagi olehNYA untuk melalui semua ni..uhibbukifillah dila=)


nazirah-nazirah...actually x tau macam mana nak describe tentang kamu...bersyukur Allah temukan kita....tak pernah jumpa orang macam nazirah ni..terima kasih atas macam-macam gelaran untuk saya ..tok ketua la,atok la,bawang putih la...macam2 nazirah ni...(^_^)..terima kasih sebab suka kacau saya..dikala sibuk,disitu la nazirah muncul mengganggu ketenteraman sy...dengan macam2 luahan hati...tpi bila saya nasihat xnak dengar pulak..ha3....alahai....syukur padaNYA...terasa Allah menghantar seseorang yang tepat...mungkin Allah nak uji sejauh mana kesabaran saya kan nazirah??nazirah tau tak kenapa saya x pernah berkecil hati,marah,sakit hati  walaupun nazirah da buat macam2 dengan saya...actuallay saya pun x tau...sebab saya rasa  nazirah lagi baik berbanding diri saya ni...so jangan cuba nak banding2kn antara sya atau nazirah lagi tau..!lucu sangat bila mengenangkan apa yang dila cakap dengan saya....jangan ingat saya x tau...macam2.da la kata saya cam raksasa..lucu sangat2 bila mengenangkan semua tu.....bila saya kata saya x tahan dengan nazirah yang selalu pukul2,cubit sampai lebam..sebenarnya..semua tu bukan dari hati..mulut ja kata macam tu...so jangan berkecil hati....jangan lupa jaga bantal,payung juga buku yang saya bagi dengan nazirah.jaga elok2..nanti nak tuntut..!(^_^)...i will always love u because of Allah....


perasaan  masih BERSYUKUR kerana dipertemukan dengan kamu wahai sahabat ;o)
entah mengapa merasakan ini lah hikmah disebalik pertemuan kita...iaitu;
*semakin hari, saya semakin cintakan pada ilmu Allah s.w.t dengan niat untuk menjadi orang yang berilmu (semua kan rajin2 blaka):)
*semakin hari,rasa untuk bersabar dengan pelbagai ujian hadir dalam diri..
*Semakin saya bertungkus lumus mencari ilmu, semakin saya rasa tamak untuk menimba ilmu..(syukran atas perkongsian ilmu selama ni)..


rasa bahagia sangat dapat menjadi musyrifah kalian...because kalian adalah yang terbaik!!
sebelum terlupa.....dulu ada isi untuk muhasabah musyrifah kan?...kini kertas2 tu da dikembalikan sebagai kenangan.(2 hari sebelum imtihan)..nak tulis kat sini apa yang kalian  tulis kan tanpa ada apa2 yang diubah or di'edit' tau...antaranya:

-bagus,bertanggungjawab,sangat,layak,kurang tegas...

-okey je,rajin,bertanggungjawab,jangan suka seorang2,kalau ada problem,share laa..

-dia perlu lebih tegas,jgn mengeluh bila banyak tugasan dan bagi peluang untuk menjadi ketua yang lebih baik..;)....


-cantik,comel,bertenaga,penyabar,bertolak ansur,cute,islamic,baik hati,kuat dan bersemangat kental..(alahai..agak2 sapa la yang tulis ni..)

-seorang yang bertanggungjawab,selalu mencadangkan kepada anak buah supaya solat berjemaah,rajin mencari artikel yg berkaitan,untuk pengetahuan kami semua,perlu menjadi lebih tegas supaya anak buah dapat mendengar segala apa yang dituturkan dan disampaikan..=)

-tidak tegas,lembut,tidak kedekut,pemalu,rajin...


x sangka dengan komen2 semua....baik sekali untuk memuhasabah diri...=)

syukran jiddan sahabat2 yang pernah mewarnai hidup ini di bumi yang banyak memberi jutaan kenangan suka dan duka...moga Allah memberikan kesempatan ruang dan masa untuk kita bertemu lagi...insyaAllah...uhibbukunna fillah..=) 


thanks 4 giving me a precious yet wonderful moment with you guys....kita bergurau senda, saat kita belajar, memang xkan dlupakan kenangan terindah ini. maaf atas kekhilafan spnjg mnjadi musyrifah  dan spnjgn kita bersama....masa yg disangkakan panjang, rupanya singkat..Di hisbah ummu waraqah,di sini bermulalah sebuah episod pengembaraan ceritera suka, duka,.kisah sebuah perjalanan hidup bersama pahit & manis...hope jgn lupakan sy nnti even korg kt mna2 pun...MINTA MAAF SGT2 kalau x mnjalankan tugas dngan baik atau ada trksar bahasa...luv u all...♥



TERIMA KASIH Allah s.w.t kerana memberi nikmat ini kepadaku..nikmat itu adalah pertemuan dan perkenalan saya dengan kamu, wahai sahabat..Alhamdulillah wa syukurillah...TERIMA KASIH sahabat kerana pernah menasihati saya, bergurau senda dengan saya, memarahi saya, membenci saya atau apapun jua...=)
sesungguhnya, saya benar2 
MENGAGUMI salah satu ciptaan Allah s.w.t ini iaitu kamu wahai sahabat ;)

Semalam kita bersahabat, Hari ini kita masih bersahabat, Semoga esok dan selama-lamanya kita akan kekal bersahabat..Ukhwah sampai ke syurga..insyaAllah:)


ISLAM ITU TINGGI DAN TIADA YANG LEBIH TINGGI DARIPADANYA…
INDAHNYA HIDUP BERSAMA ISLAM…
MEMBAWA KETINGGIAN DAN KEMULIAANNYA DENGAN PENUH RASA BANGGA BIARPUN DI MANA JUA…
BAHAGIANYA HIDUP BERSAMA ISLAM…
AJARANNYA AGUNG MENCAKUPI SEMUA ASPEK KEHIDUPAN…
MANISNYA HIDUP BERSAMA ISLAM…
UMMATNYA BERSAUDARA…
UKHUWAH TERASA INDAH APABILA BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH…
BERMAKNANYA HIDUP BERSAMA ISLAM…KERANA ISLAMLAH…
TERBIT RASA SAYANG PADAMU…
SEBAGAI SAUDARAKU SELAMANYA…
ISLAM MENGAJAR KITA HIDUP BERSAUDARA…
DUHAI SAHABATKU…DIKAU TELAH MENCURI RUANG ISTIMEWA DI HATI INI BIARPUN BARU SEDETIK BERSAMA…
JIWAMU PENUH RINDU PADA KEBENARAN BIARPUN BANYAK HALANGAN…
DIKAU SERIKANDI HARAPAN…
MUNGKINKAH KITA AKAN BERTEMU LAGI…
ANDAI MUNGKIN…SAHABATMU INI MENANTI PERTEMUAN ITU DENGAN PENUH RASA KERINDUAN…
MUNGKINKAH AKANKU TEMUI SAHABAT YANG LEBIH ISTIMEWA DARI HARI INI…
LEBIH ISTIMEWA DENGAN KETINGGIAN ISLAM YANG DIBAWA…
ANDAI TIDAK MUNGKIN BERJUMPA LAGI…
INGATLAH…
KITA TAK PERNAH DIPISAHKAN…
KITA AKAN BERSAMA LAGI DI NEGERI ABADI…
KITA AKAN SALING MENCARI…
ANDAI LAYAK MENJADI BIDADARI DI TAMAN FIRDAUSI…
DI SITU KITA AKAN BERJUMPA LAGI…


SALAM KASIH KERANA ALLAH…

tinta hati:Nur Farah Ahmadi...06/10/2011




4 comments:

  1. farah..!suka sgt2 dgn post ni..
    TERbaek..sama2..ksian tgk farah kmas brg sorang2..
    lgpun xde keje nk buat mlm 2..
    thnks jgk sbb jd kwn sy,musyrifah kitorang..
    n mintak maaf byk2 sbb slalu mnyusahkan farah..
    slalu pnjam laptop..

    ReplyDelete
  2. heheh....wani...
    x pernah rasa susah pun bila wani pinjam laptop..
    kalau ada peluang tahun depan pinjam la lagi!!hehe(^_^)
    rindu dengan wani......da banyak tolong saya...
    harap2 diberi kesempatan lagi jumpa selepas ni.....:)

    ReplyDelete
  3. nazirah azlan ahmadiOctober 17, 2011 at 11:04 PM

    atook smpai atymu berkate begytu padaku,apakh doseku slame ini,ku sgt menyangjungmu tinggy,tp ini blasan yg ku dapt,sampai hatymy.dgn tinta haty ku akn menjaga amanah mu ituuuu

    ReplyDelete